21 Temmuz 2008 Pazartesi

Silivri Yağlı Güreşleri'nin ardından...


YAZI VE FOTOĞRAFLAR: EFKAN BUCAK
* Bu hafta sonu iyi denk getirip İstanbul-Silivri’deki yağlı güreşlere güreşlere gitme şansı yakaladım. Mimar Sinan Köprüsü’nün yanındaki çayırlık alanda yapılan organizasyon öyle büyük ölçekli değildi. İki portatif tribün vardı, geri kalan taraflar boş araziyle çevriliydi. Ben elimi kolumu sallaya sallaya girdim, gerçi basın kartı vardı elimde ama gerek kalmadı.
* Minik boylarda eşleştirme sorunu yaşandı. ‘Bu çocuk bu boyda güreşir mi?’ sorusu gırlaydı. Hatta minik 2’ye alınan ancak minik 1’de güreşmeleri gerektiğini düşünen 2 çocuk ağladı. Bir tanesinin annesi girdi er meydanına, çocuğu teselli etti.

* Bu arada minik 1-2-3 ve tozkoparanda minik pehlivanların boyları, vücutlarına marker kalemle yazıldı, bu da ilginç bir görüntü oluşturdu!
* Cazgırlardaki mikrofon sevdasını anlamak mümkün değil. Öylesine alışmışlar ki mikrofonla konuşmaya, en olmayacak şeyleri bile mikrofonla söylüyorlar. Misal, “Şükrü, arabayı bulamadım yahu!”…!!!
* Yağlanmada da bir kriter yoktu. Bazı pehlivanlar bolca yağlanırken (ki doğrusu budur), bazıları sadece kollarına biraz sürüp çıkıyorlardı.

* Yağlı güreşteki sponsorluk olayı da süper: Anında sponsor. Cazgıra bir firma ismi veriyorlar, mesela o da pehlivanla anıyor. Silivri’deki güreşlerde örneğin bir baktım ki Edremitli Cengiz Zengin, Silivri’deki bir yapı firmasının pehlivanı oluvermiş!!
* Katılım çok fazla değildi dediğim gibi. Saat 15.00 gibi başladı, 20.00’ye doğru bitti. Başaltında 8, Başta 10 pehlivan vardı. Başaltında Levent Erdoğan Kulübü’nün büyük üstünlüğü vardı. Bu boyun iki yeni ismi Güngör Ekin ve Kaan Kaya final yaptılar, bu yılın büyük orta şampiyonu Ekin, üçüncüsü Kaya’yı yendi. Bu iki pehlivana dikkat, ilerde başa çıkacak gibi duruyorlar. Kaan Kaya’nın Salim Donat ve Basri Diken gibi iki tecrübeli ismi yenmesi dikkat çekiciydi.

* Büyük ortada Soner Toto’yu da (aşağıda) beğendim ben. Cüsseli ve çok da teknik. Zaten Trakya bölgesindeki çoğu güreşlerde derecesi varmış. İsmet Karabulut’u finalde üstün bir güreş sonrası yendi. Uzatmalara giden bu güreşte yalnız sonlarda epey bir gerginlik çıktı ne olduğunu anlayamadık.
* Sağlık sorunu burada da vardı. Çağrılan sağlıkçı 10 dakika sonra geliyordu. Ben anlamıyorum bunlar babalarının hayrına mı geliyorlar, ücretlerini ödemiyorlar mı? Bir surat, bir tavra. Bir de mümkünse kadın sağlık görevlisi gelmesin, iğrenir gibi bir halleri var. Bu konuya başka bir yazıda değineceğim.

* Başta 10 isim var demiştim. Birkaçıyla konuşma fırsatı yakaladım. Şaban Yılmaz birinci oldu. Çok efendi, iyi niyetli bir insan. Aynı şekilde Fevzi Çakır da öyle. Konuşmasını da iyi biliyor. Sezgin Yüksel en konuşkanı, grubun neşe kaynağı gibiydi, sürekli espiri yapıyor. Cengiz Zengin de aynı şekilde çok efendi, sempatik bir insandı.

Hiç yorum yok: