5 Haziran 2009 Cuma

Kırkpınar Sempozyumu...


beşincisi 15-16 mayıs 2009 tarihlerinde merkez kütüphane konferans salonu’nda gerçekleştirilen kırkpanar sempozyumu'na ben de gideyim dedim ve kırklareli'nden atlayıp gittim.
adından da anlaşılacağı üzere değerli akademisyenlerimizin iyi niyetli bir çalışması. yeterli bir katılım olmadığı için ortaya çıkan sonuç da sıfıra yakın.

bir alıntı yapayım;

trakya üniversitesi rektörü prof. dr. enver duran da yunanistan'ın yağlı güreşlere sahip çıkmaya çalıştığını öne sürerek, ''bundan 5 yıl önce yunanistan'da güreş izlemeye gittiğimizde yunanlılar'ın kırkpınar'a sahip çıkmaya çalıştıklarını sezdik. o günden bu yana öz kültürümüze sahip çıkmak için yoğun gayretlerimizi sergiliyoruz. kültür bizim ama bunu masada kaybetmemek için uğraş veriyoruz'' diye konuştu.

sezdik de ne demek sayın duran? tamam ben de yunanlıların bazı hamlelerini yanlış buluyorum ancak adamların en azından yağlı güreş konusunda öyle bir atılımları yok, alt yapıları ve kapasiteleri de yok. dünyanın hiç bir ülkesi de yağlı güreş üzerinde hak iddia edemez çünkü türkiye bu işte 1 numara. yunanistan'da yağlı güreş zaten kuzeyde türklerin yoğunlukta olduğu bölgede türklerce yapılıyor. burada sayın rektör biraz tribünlere oynamış gibi.

bunun gibi birçok konuşma yapılmış. bir şeyler yapılmaya çalışılıyor gibi ancak ne bileyim, bir yararı yok gibi.

Yazan: Selin Biryol

Hiç yorum yok: