3 Temmuz 2007 Salı

Tribünlere güreşmemek....


Bir Kırkpınar'ı daha devirdik. Sitenin pek ziyeretçisi olmadığından güncelleme gereği duymadım, başka 1-2 yere yazdım onun yerine. Zaten bu sene yine tadı-tuzu yoktu Kırkpınar'ın. Güreşlerin kalitesizliği mi dersiniz yoksa finalden önceki o ucuz milliyetçilik gösterilerini mi...

Kimse bu vatanı bizden çok sevemez ancak Kırkpınar'ın, yağlı güreşin, yağlı güreş izleyicisinin bir ağırlığı vardır. Öyle pankart açmak, hoparlörden 10. yıl marşı okutmak, o anda tribünde bulunan bir parti liderinin partisi için propaganda olmaktan öteye gitmemiştir. Güzelik Kırkpınar'ı bir partinin siyasi emellerine alet edenlere yazıklar olsun!
Neyse ki güreş seyircisi doğru olanı biliyor, gerektiği gibi gereken kişileri yuhalayarak en güzel cevabı verdi...

Yağlı güreş ölmüş bir kere onu gördük.. Başpehlivanlık güreşlerinin çoğu puanlamada... Beni en çok yaralayan başpehlivan Recep Kara'nın açıklamaları.. Ne demiş bu arkadaş, 'Sıfır hatayla güreştim, seyirciye güreşmedim. Geçen sene tribünlere oynadım, finalde acele edince ayağım kaydı. Bu sene kendime güreştim, altın kemeri aldım'

Aferin sana recep. Tribünlere güreşme sen, her sene altın kemeri al. Yanlız unutma,Kırkpınar'ı Kırkpınar yapan o tribündür. O tribünler olmasa senin o altın kemerinin hiç bir değeri olmaz. yarın öbür gün boş tribünlere güreşirsen görürüz biz seni...

Artık acil çözüm şart. Minder güreşçilerinin özellikle baş güreşlerindeki taktikleri bu spor öldürür. Kağıthane'de kulaklarımla şahit oldum. Bir pehlivan, diğer arkadaşına 'uzatmaya götür, puanlamada yenersin' diyordu. Minderciler yağlıya adapte olacaklarına yağlıyı kendilerine adapte ediyorlar...

Şu ermeydanlarına Kenan Şimşek dışında minder güreşçisi gelmedi. O da minderden fakat çatır çatır güreşiyor.

Onun için kusra bakma Recep Kara ama senin altın kemerinin biz güreşseverler açısından öyle fazla bir ehemmiyeti yok. Sen bir Ahmet Taşçı olmazsın. Onu bırak bir İrfan Şen, bir Sezgin Yüksel, bir Nizamettin Akbaş, bir Fevzi Çakır bile değilsin bizce.

Bizlere zerre güreş izlettirmeden kazandığın altın kemerin hayırlı uğurlu olsun kardeşim.

Hiç yorum yok: